İkamet İzni Başvurusu
Üniversitelerimizde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin ikamet izni süreçlerinin yeniden düzenlenmesine ilişkin İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı arasında 15 Kasım 2023 tarihinde Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına ilişkin İş Birliği Protokolü imzalanmıştır.
Bu kapsamda İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanmış olan “Öğrenci İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?” kitapçığına ulaşmak için tıklayınız.
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından olan “Öğrenci İkamet İzni Başvuru Süreci” kitapçığına ulaşmak için tıklayınız.
Tüm uluslararası öğrencilerin öğrencilik süreleri boyunca öğrenci ikamet izni almaları zorunludur.
Öğrenci İkamet İzni başvurusu yapacak öğrencilerimizin, “İkamet İzni Kayıt/Başvuru Formunu doldurduktan sonra çıktısını alarak ilk sayfadaki imza kısmını imzalamaları ve aşağıda belirtilen belgeler ile başvuru tarihinden itibaren en geç 5 gün içinde eksiksiz olarak Uluslararası İlişkiler ve Değişim Programları Koordinatörlüğü’ne teslim etmeleri gerekmektedir.
İKAMET İZNİ BAŞVURUSUNDA TALEP EDİLECEK BELGELER
1. İkamet izni kayıt/başvuru formu
(Bu form e-ikamet sistemi üzerinden (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) ikamet izni başvurusu tamamlandığında sistem tarafından oluşturulur. Başvuru formuna girdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olunuz. Başvuru formunun çıktısı alınıp öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde sunulmalıdır.)
(18 yaşından küçük öğrenciler için muvafakatname sahibi kişi tarafından kendi adı soyadı yazılarak imzalı şekilde sunulmalıdır.)
2. 4 adet biyometrik fotoğraf
3. Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge sureti
4. Öğrenci Belgesi
5. Geçerli sağlık sigortası
(SGK tarafından düzenlenmiş genel sağlık sigortası ya da özel sağlık sigortası olabilir.)
(Sağlık sigortası, eğitim süresini kapsayacak şekilde alınmalıdır.)
6. Adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa: Tapu sureti
(Tapu anne ya da babanın üzerine ise öğrenciden doğum belgesi aslı ve onaylı Türkçe tercümesi talep edilecek ve sureti alınarak aslı görülmüştür yapılacaktır.)
(Tapuda ev sahibi görünen kişi noter onaylı taahhütname de verebilir. Ancak, tapuda hem anne hem de babanın adı geçiyorsa her ikisi de taahhütnamede yer almalıdır.)
(Uzatma başvurusunda bulunan öğrenci için “yerleşim yeri belgesi” ve son aya ait fatura (doğalgaz/elektrik/su) yeterlidir. Ancak, bu durumdaki öğrencinin kaldığı adres için daha önceden İzmir İl Göç İdaresi Müdürlüğü’nde adres tescili işlemini yapmış olması gerekmektedir. Eğer adres uyuşmazlığı olursa bu öğrenciden tapu sureti talep edilecektir.)
(Yabancıların adres tescil işlemleri İzmir İl Göç İdaresi Müdürlüğü’nde yapılmaktadır.)
- Kirada kalıyorsa: Kira sözleşmesinin noter onaylı sureti
(Ev sahibinin kimlik suretinin onaylı sureti ve tapu sureti)
(Tapu müdürlüklerinden alınmış “Tapu Taşınmaz Kaydı” da kabul edilmektedir.)
(Tapuda birden fazla kişi var ise kira sözleşmesinde hepsinin adı yer almalıdır ya da kira sözleşmesinde adı geçen kişiye vekalet verilmelidir. Tapuda iki kişi varsa ve biri öldüyse ölüm belgesi eklenmelidir.)
(Tapuda bir şirket adı geçiyor ama kira sözleşmesinde kişi adı geçiyorsa şirketin yetkililerinin adlarının ve imza sirkülerinin yer aldığı onaylı belge eklenmelidir.)
- Öğrenci yurdunda kalıyorsa: Yurtta kalındığına dair belge
(Antetli kağıda yurt müdürünün/yurt yetkilisinin ıslak imzası olacak şekilde düzenlenmiş resmi belge.)
- Destekleyici yanında kalıyorsa: Yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü
(Destekleyiciden taahhütname, yerleşim yeri belgesi, adli sicil kaydı, nüfus kayıt örneği talep edilecektir.)
7. 18 yaşından küçükler için doğum belgesi ve muvafakatname
(Vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için zorunludur. Öğrenim vizesi ile gelen öğrencilerden talep edilmeyecektir.)
(Doğum belgesi ve muvafakatname mutlaka Apostil şerhli olmalı ya da Türkiye’deki Büyükelçilik veya konsolosluk ve kaymakamlık onaylı olmalıdır. Apostil’e tabi olmayan ülke vatandaşı olunması halinde iki ülkenin onayı gerekmektedir.)
(Muvafakatnamede mutlaka hem anne hem de babanın yer alması gerekmektedir.)
(Muvafakatname mutlaka İzmir’de yaşayan birine verilmelidir. Muvafakatname belgesi, yetkinin kime verildiği ve oturma izni işlemlerini de içermelidir.)
(Muvafakatname verilen kişi yabancı ise ikamet izni belgesi sureti, pasaport sureti, adli sicil kaydı, yerleşim yeri belgesi de talep edilecektir.)
(Doğum belgesi ve muvafakatnamenin suretleri alınacak ve aslı görülmüştür yapılacaktır.)
(Muvafakatname belgesinde anne ya da babadan birinin izni bulunuyorsa; birinin ölümü halinde ölüm belgesi, boşanma halinde çocuğun velayet belgesi gerekmektedir. Boşanma durumunda, mahkeme velayeti anneye verdiyse Apostilli mahkeme kararı ayrıca babanın onayı zorunlu, velayet babada ise sadece Apostilli mahkeme kararı eklenmelidir. [Belge, Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostil şerhi gerekmektedir. Apostil anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) tarafından onaylanması gerekmektedir.])
8. İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
(Belge bedeli miktarı İkamet İzni Başvuru Formunda yer alır. Bu bedeli, Maliye Veznelerine veya yetkilendirilmiş bankalara yatırarak düzenlenecek dekontu başvuru formuna ekleyiniz.)
Öğrenci İkamet İzni Belgesinin Üniversitemize Bildirilmesi
Üniversitemize kayıtlı yabancı uyruklu öğrencilerimiz, ikamet izni belgesini teslim aldıktan sonra yabancı kimlik numaralarını (9… ile başlayan) Uluslararası İlişkiler ve Değişim Programları Koordinatörlüğüne bildirmek ve ikamet izinli kimlik fotokopilerini teslim etmek zorundadırlar.
İZMİR İL GÖÇ İDARESİ MÜDÜRLÜĞÜ
Adres | 855 Sok. No:40/A Kemeraltı, Konak/İZMİR |
Telefon | 0 (232) 402 44 62 |
E-Posta | izmir@goc.gov.tr |
Web | https://izmir.goc.gov.tr |
Ayrıca tüm soru ve sorunlarınız hakkında “YABANCILAR İLETİŞİM MERKEZİ (YİMER)” 157’yi arayabilirsiniz.
Uluslararası İlişkiler ve Değişim Programları Koordinatörlüğü
Telefon: 0 232 493 00 Dahili: 11341